Ἡ UNESCO (Ἐκπαιδευτική, Ἐπιστημονικὴ καὶ Πολιτιστικὴ Ὀργάνωση τοῦ ΟΗΕ), μετὰ ἀπὸ τὴν εἰσήγηση καὶ τὴν σχετικὴ συζήτηση ἡ ὁποία πραγματοποιήθηκε κατὰ τὴν διάρκεια τῆς Συνόδου γιὰ τὴν Προστασία τῆς Πολιτιστικῆς καὶ Φυσικῆς Κληρονομιᾶς (Παρίσι, 8 -13 Ἀπριλίου 2003), ὑπέβαλε τὴν ὑποψηφιότητα τῆς περιοχῆς τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σινᾶ γιὰ τὴν ἔνταξή της στὸν Κατάλογο τῶν ἀντιστοίχων Μνημείων, βασιζόμενη κυρίως στὰ κριτήρια (iii), (iv) καὶ (vi). Ἐνδιαφέρον σημεῖο τῶν σχολίων ποὺ συνοδεύουν τὴν εἰσηγητικὴ ἔκθεση ἀποτελεῖ ἡ ἀναφορὰ στὴν σημασία τῆς Σιναϊτικῆς Κληρονομιᾶς ὡς σημείου συναντήσεως τῶν πιστῶν τῶν τριῶν μεγάλων μονοθεϊστικῶν θρησκειῶν (Χριστιανισμοῦ, Μουσουλμανισμοῦ καὶ Ἰουδαϊσμοῦ), καθὼς καὶ ἡ ἐπισήμανση τῆς εὐκαιρίας γιὰ προβολὴ τοῦ μηνύματος τῆς εἰρήνης μέσῳ τῆς Συνόδου γιὰ τὴν Παγκόσμια Κληρονομιά.
Κατὰ τὴν Σύνοδο τῆς Βουδαπέστης στὴν Οὐγγαρία μὲ ἀφορμὴ τὴν ἑορτὴ τῶν 30 χρόνων τῆς λειτουργίας τῆς UNESCO, ἀπεφασίσθη ἡ τελικὴ ἔνταξη τῆς περιοχῆς τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σινᾶ ἐν γένει, μὲ αὔξοντα ἀριθμὸ ἐντάξεως 954. Στὰ κριτήρια τῆς εἰσηγητικῆς προτάσεως προσετέθη καὶ τὸ κριτήριο (i), τὸ ὁποῖο κατὰ τὴν συζήτηση τῆς εἰσηγήσεως εἶχε, τότε, ἀπορριφθεῖ. Τὸ κριτήριο (i) σπανίως χρησιμοποιεῖται, καθὼς δὲν ἀναφέρεται μόνο σὲ ἀκίνητα μνημεῖα ἀλλὰ καὶ σὲ κινητά, τὰ ὁποῖα στὴν περίπτωση τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σινᾶ ἀφοροῦν στὰ θρησκευτικά της κειμήλια, τὴν Βιβλιοθήκη της κλπ.